torsdag den 22. april 2010

Rystet grundvold og pusseløjerligt...

Tour de min stue fortsætter... :o)

Tusind tak for jeres kommentarer til mit No Way indlæg igår... Det er lidt rart at fornemme at det altså ikke bare er mig der er sart... For nej der er intet i vejen hverken med motion eller tynd sauce, men der hvor det halter er på det mere menneskelige plan... Jeg kunne ihvertfald godt mærke da jeg kom hjem og sad og mærkede efter, at det rørte mere ved mig end jeg umiddelbart havde mærket i situationen... At jeg faktisk havde følt mig lidt som Palle alene i verden, ingen tryg opstart og en ligegyldighed som stedet bør tage til efterretning...
Jeg fik ikke lige fortalt jer igår, at vi alle skal udstyrres med navneskilt hverdag...det er også okay...men mit skilt var ikke at finde nogen steder, og en af de andre borgere, som vi så smukt hedder, sagde at det skulle jeg bede en af de ansatte om at lave til mig... Hvad er det for en måde at drive sådan et sted på?... De burde over knæet, og så skulle de have ansat en konsulent til at vejlede i vigtigheden af at tage godt imod nye borgere...måske lidt a la måden man tager imod nye børn i en institution... For det kan godt være at vi er voksne, men man vil jo gerne føle sig velkommen alligevel... Åhh altså, jeg kan bare mærke det boble af vrede indeni...al den snak om psykisk arbejdsmiljø er tilsyneladende gået fuldstændig hen over hovedet på dem... Dybe vejrtrækninger, Pi...og tæl til 10... :o)

En af de ting som jeg har med i rygsækken af uheldige påvirkninger, er at jeg har arbejdet i 10 år på en arbejdsplads med et MEGET dårligt psykisk arbejdsmiljø...og det påvirker desværre stadigvæk mig på en dårlig måde når jeg møder situationer der ligner... så kommer angsten og stressen krybene ind over mig... Sidder faktisk lige nu i skrivende og overvejer at ringe til min sagsbehandler og forelægge hende situationen...

For jeg har sygemeldt mig idag...for det første fordi jeg har så ondt i det dårlige knæ, og i resten af kroppen ligeså...men også fordi jeg faktisk ikke havde lyst til at tage afsted idag... :o(

Og nu til noget lidt andet...lidt pusseløjerligt... Jeg købte jo et Oliventræ i sidste uge, som også proklameret her på bloggen... Igår rundede jeg en anden blomster butik, fordi de havde de smukkeste Citron-træer stående udenfor, men uden pris på...så indenfor for at spørge på prisen... Indehaveren var lige igang med at betjene en anden kunde, så jeg gik lidt rundt og kiggede på hendes fine udvalg, alt dog uden priser på... Der stor sået træ lidt mindre end det jeg havde købt, men ellers magen til, så da detblev min tur spurgte jeg på prisen på det oliventræ hun havde stående der?... Hvortil hun svarede : Det er ikke et Oliventræ, men en opstammet lavendel... Nå! svarede jeg... Fik prisen, og kunne trods alt glæde mig over at jeg kun havde givet ca det halve for mit træ... Jeg røg derefter lige hjem og gloede på mit træ...og jo det var nøjagtigt magen til...næsen ned i det, og jo det duftede krydderet... Hi-Hi...det som jeg troede var et oliventræ er altså en opstammet lavendel... Det er da lidt morsomt... Men skal da lige over i Skattekisten, hvor det er købt og fortælle indehaveren, at hendes hjælper da vist ikke heelt har styr på sorterne (Og det har jeg da altså slet ikke!) Hi-Hi... Så på ønskesedlen står der altså igen et Oliventræ... :o)

PS. Citrontræet kostede 450,- !...

Rigtig god dag til dig og dine... :o)
Ciao

2 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Jeg syntes det er en god ide at ringe til din sagsbehandler..
Kommunerne har nemlig i mange tilfælde private virksomheder til af aktivere borgerne, som det så fint hedder..
Det yder ikke altid det de bliver betalt for har jeg læst, eller set i Tv..
Pyha det er ski ikke nemt..

Villa Ko sagde ...

Det er vigtigt at lytte til sin krop og sin psyke, så jeg synes det er fint du blev hjemme idag :-)
Jeg er da vildt imponeret over dine vægge... det er lidt Aladdins hule over rummet :-)