mandag den 8. marts 2010

Weekend med fyld... :o)

Denne helt igennem skønne sag (Rice) er flyttet ind i min vindueskarm i stuen...sammen med den gule ugle og polka-lysestagen (som Yngstedatteren kalder den) :o)

Min weekend er gået med rengøring...en smule kreativ hækling...og lækker thai gryderet kokkeri... :o) Og så har jeg sovet en del fredag og lørdag... :o)

Idag har jeg brugt min formiddag på at sidde og vente på Varmemesteren, som skulle komme og give grønt lys for en stikkontakt ude i min entré...men er han dukket op?...Næhh... Grrrr... :o(

Men Ældstedatteren og kæresten hendes kom forbi i formiddags, for at hente hendes boremaskine og Dublo dukkehus og klodser, som jeg har haft gemt siden Yngstedatteren fik det da hun var lille...Og nu gør det lykke igen... :o)
Kæresten hendes er flyttet tættere på... og nu snakker de allerede om at flytte sammen...Åhh hvor jeg skal vogte mig for ikke at blive for meget hønemor... :o) De er vilde med hinanden...og det ene værelse i kæresten hendes nye lejlighed er blevet malet flødelyserød og skal være Øjestenens... Så alt er forberedt og gennemtænkt ... :o)
-hvor er det altså bare svært at læne sig tilbage og bare lade tingene ske...men jeg husker endnu min egen mors advarsler om alt mellem himmel og jord...og hvordan jeg stillede skjoldet op og bare lod det prelle af...og helt rigtigt tænkt...for vi/de vil/skal gøre deres egne erfaringer...og ja det har kostet mig både økonomisk og følelsesmæssigt, men det har også været med til at gøre mig klogere...og til den fantastiske kvinde der idag slår knude på mig selv og lyner munden...for der findes ikke noget værre end løftede formanende pegefingre, især fra mødre... Så hvad andet er der at sige end: Lev livet for fanden, for jeg stoler på at du er det fantastiske menneske som selv bedst kan mærke og bedømme hvad der er det rigtige for dig(og Øjestenen) lige nu!
Og det du fortryder er ikke det du gjorde, men det du aldrig fik gjort... :oD

Nå men nu vil jeg kigge lidt på noget frokost...og måske hænge lidt ting op inde i soveværelse-delen...hvis energien er til det... :o)

Ciao


2 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Pi du har ret, vi mødre skal vogte vores gode råd, og dyrekøbte erfaringer..
Jeg kommer kun med hjælp og råd, hvis jeg bliver spurt.. Og det gør jeg.. Hurra for det..
Fed lysestage du har fået..

Unknown sagde ...

Du har så ret ! Vi kan og skal ikke blnde os, men tro på dem :-)