fredag den 5. marts 2010

Øv, øv ...og en lille smule yeah... :o)

Øj der er sket meget i de sidste par dage... Men jeg vil starte med at vise et billede af gårdagens aftensmad... Nemlig hjemmelavet kartoffelsuppe med ristet bacon stykker og purløg... Lækkert og nemt... :o)

Endnu tre "omklædte" kasser der skal "bo" i stuen... :o) Papiret er fra Rema 1000 i ruller af 10 m for 20,- , et kup, hvis man spørger mig... :o)

Et hjørne af gangen som er færdig inrettet for nu...mangler lige lidt lyserød maling, fordi jeg har en træ-hylde-kortholder-ting der skal hænge over skalmerne...men den må lige vente lidt... :o)

Og så til ugens begivenheder... Mandag var jeg til røngten med mit knæ som nu har drillet meget de sidste 4-5 mdr. Derefter havde vi aftalt at jeg skulle hente Øjestenen i børnehaven...og hvor var jeg heldig... :o) Jeg kom lige som de skulle fejre en 4 års fødselsdag med prinsessekage...jeps...ikke mindre end den lækreste chokoladekage iklædt lyserød frosting og pink sukker-roser...mums, jeg fik nemlig også lov til at smage et stykke... :o)

Tirsdag gik bare med kasse omklædning og slap af hygge... :o)
Onsdag var jeg bl.a. ude og handle i Bilka, sammen med Yngstedatteren og hendes kæreste... :o)

Torsdag, altså igår kunne jeg så få resultatet af røngten fotograferingen...og det var bestemt ikke opmuntrende... Jeg har begyndende slidgigt i mit højre knæ...skal nu være på en slags piller, Glucosamin, i tre måneder, for at se om det evt. kan afhjælpe lidt. Men jeg må nok sige at jeg blev slået en anelse ud af kurs...for jeg ved jo godt at når det først kan ses på røngten at der er slidgigt, så er der ikke meget at stille op med det...og det bliver jo så nok kun langsomt værre...
Og hermed er planen om at læse til talepædagog igen lagt til side, for er der en ting jeg ved at man skal være, så er det frisk til bens, fordi man pendler mellem flere forskellige skoler og daginst. og eftersom jeg ikke har bil...(og ikke har mulighed for at anskaffe det)...og fordi jeg ikke kan cykle pga. smerter i knæet, ja så er det så godt som udelukket...

Idag er humøret oppe på nogenlunde fint igen... Jeg fokusere igen på det jeg kan istedet for det som jeg ikke kan... Jeg kan læse og skrive...jeg kan bruge mine hænder og arme...min hjerne er frisk... og lige pt. er det det vigtigste for mig... :o)

Den fine lille kuffert på billedet ovenover er fra Tiger...den kunne jeg slet ikke stå for med de små japanske piger på... :o)

En ting alt den hurlumhej omkring mig stadigvæk gør, er at jeg bliver træt!...måske ikke så mærkeligt...fordi det kræver sit, at hjernen igen skal indstille sig på en anden kanal..gamle tanker og ønsker skal skrinlægges...nye veje skal findes...nye muligheder... Jeg humper videre, og laver nogle af de ting som holder mig oppe og igang...nemlig de kreative... :o)
Lige nu er jeg igang med at male gule knager til entreen...ved at sy den runde patchworkpude sammen (det er jo et godt stykke tid siden at jeg fik den klippet til... :oS) ... Og mange andre ting der ligger klar i kulissen til når tid og energi er til det... :o)

Grib dagen og skab den som du ønsker den skal være... :o)
Ciao

Ingen kommentarer: