mandag den 20. august 2012

Lidt, men godt :)

Selv om der ikke har været meget liv her på bloggen igennem sommeren, så er der da stadigvæk sket lidt herhjemme. :)
Både godt og skidt.

Som det kan ses på billederne er der tilkommet lidt nyt i hjemmet. Jeg købte mig en længe ønsket slagbænk, på tilbud hos Coop. Den blev ny fordi det ikke var til at finde en gammel i ordentlig stand og til en ordentlig pris.
Der gik dog et pænt stykke tid før den blev samlet og kom på plads, fordi jeg havde besluttet mig for at skulle af med det store spisebord inden jeg ville samle den. Det tog lige lidt tid at få solgt, men det lykkedes og jeg fik den samlet og det spisebord som jeg havde før det store kom til, kom retur til adressen da Yngstedatteren, tvunget af omstændighederne, var nødt til at flytte fra sin lejlighed.

Vi har stadigvæk ikke hørt fra hverken Socialministeren eller Beskæftigelsesministeren endnu. Det var noget rod med den økonomi som Yngstedatteren ikke kunne få hjælp til. Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget, fordi hendes ting skulle jo opbevares hos hendes ex-kæreste og det blev så også der hun tilbragte tiden mest og de er efterfølgende blevet kærester igen. De fandt ud af at de ikke kunne undvære hinanden. :)

Og et nyt gammelt spisebord blev købt til deres nu fælles hjem. Det sted hvor de købte bordet havde manden også 3 gamle vinballonner i kurve til salg og mor her slog til. :)
Den ene kurv var malet rød og med det slidte look passede den hjem til mig. Det er den på det andet billede. :).
De andre to har også fundet et hjem. En hos Yngstedatteren og en skal til Fyn og bo ved lejlighed. :)
Jeg står så nu med 3 store glasvinballonner som jeg ikke skal bruge til noget, så hvis du er interesseret eller kender nogen der er, kan de købes af mig for 100,- stk. :)

Det var alt det gode nye. Det dårlige nye er at jeg for en uge siden fik brev fra Jobcenteret at de ikke anbefaler at Socialforvaltningen starter en Førtidspensionssag på mig. Begrundelsen lyder at de skønner at ikke alle behandlingsmuligheder er udtømte da jeg ikke har været ved speciallæge (psykiater) siden 2008 og at de ikke kan bedømme min arbejdsevne uden en længerevarende arbejdsprøvning. Desuden anbefaler de at jeg via min læge bliver henvist til en diætist og påbegynder motion med henblik på at nedsætte min overvægt og fordi at motion også siges at have en gunstig effekt på sindet.
Så jeg føler nu at jeg skal starte forfra på hele møllen igen. Det har de været 2 1/2 måned om at finde ud af?!?
Det brev har selvfølgelig slået mig ud af kurs. Man skal fanme være psykisk stærk for at være psykisk syg i dagens Danmark. Jeg har dog formået at handle på det første. Jeg har fået en tid hos en psykiater i slut september og det ser jeg frem til. :)
Mht resten af deres anke imod mig, tja en diætist via lægen koster penge og motion koster penge, jeg kan nemlig ikke løbe. Og penge til det har jeg ikke på min kontanthjælp. Og arbejdsprøvning, det tør jeg slet ikke at tænke på når jeg ser tilbage på de aktiveringer jeg har været placeret i de sidste par år :S.

Jeg er steget i dosis i antidepressive piller og den ene af dem, som er en ny slags, skal jeg tage en time før jeg skal sove som en form for afslapningens/sovepille, fordi jeg jo i flere år ikke har sovet ordentligt i længere perioder af gangen. Det skal jeg love for at jeg gør nu. Jeg er tilgengæld også lidt sløv op af den næste dag, men det håber jeg aftager med tiden. :)

Det var lidt nyt her fra mit liv, som jeg af og til ønsker ikke var mit.

Ciao :)

3 kommentarer:

Gitte Luna sagde ...

http://www.kk.dk/sitecore/content/Subsites/Forebyggelsescentrene/SubsiteFrontpage/Motion/Motionslisten/Norrebro.aspx
og

http://www.kk.dk/sitecore/content/Subsites/Forebyggelsescentrene/SubsiteFrontpage/Motion/MotionXL.aspx

blot et par eksempler på hvor de kan hjælpe dig med gratis motion i København ;-)

Skribenten sagde ...

Jeg BLIVER så HIDSIG!!!! kan se at du har fået links og jeg håber at det måske er noget, men ihh hvor er det nemt at tale om motion til en depressiv. For ja.. det koster ikke kun penge, men også overskud til at komme igang. For satan altså..

En million knus herfra
Kh Henriette :)

Pi Andrea sagde ...

Hej Gitte Luna.
Tusind tak for links, desværre er hverken overskud eller modet til at starte på den slags lige pt. :S


Hej Henriette.
Ja jeg bliver også indimellem så vred over ikke at blive hørt og forstået. Det er jo ikke novicer der sidder og snakker med mig, så de burde kunne skelne mellem skidt og kanel. Tak for din forståelse og indlevelse. :)