fredag den 18. februar 2011

Erkendelse...


Denne skønne maskinbroderede bambi modtog jeg med posten igår... :o)
Jeg bestilte den for et stykke tid siden hos Julie (http://muselberg.blogspot.com/)...


Og fordi det har taget lidt tid inden hun fik det sendt, pga. noget forsinkelse med indregistreringen af hendes nye bil, ja så havde hun lavet en lille pakke med lidt lækre hæklerier... :o)
Tak Julie, de er virkelig søde... :o)


Og så blev jeg inviteret en tur med i Ikea i aftes, sammen med Yngstdatteren, kæresten hendes, Ældstedatteren og Øjestenen...ja en hel lille familietur... :o)
Jeg lagde ud med at få snerten af et angstanfald, fordi jeg syntes at der var mange mennesker lige da vi kom ind...men med en hurtig fokusering på Øjestenen og hyggesnak med hende, ja så faldt angstens grimme ansigt hurtigt til jorden, og jeg kunne slappe af og nyde resten af turen... :o)
Jeg skulle ikke købe noget, men det blev alligevel til en tiltrængt ny hovedpude, de to smukke urtepotteskjulere og de 4 små melaminskåle...sådan kan det gå... :o)
Besøget i det svenske varehus blev afsluttet i den lille bistro, hvor et par franske hotdogs og en softice blev fortæret i det hyggelige selskab... :o)



Jeg har valgt at lade understellet på sofabordet stå sådan...lidt rustikt og med den røde bejse som blomsterne er bejset med trædende igennem med lidt lyserød-agtigt skær... Og pladen er så blevet malet helt dækkende hvid... Og jeg synes selv at resultatet er blevet fint... :o)

Det er så her at erkendelsen kommer ind i billedet... fordi allerhelst ville jeg jo gerne have kunne vise jer det hele, stole inkl., fixt und fertigt... men jeg må erkende, mest overfor mig selv, at ting tager tid...og mit halvgamle skrog, der til tider føles helgammelt, ikke altid samarbejder med mit hovede...
Gigt i fingre, hænder, arme, skuldre osv. sætter en naturlig stopper for udfoldelserne...
Så jeg må tage det lidt af gangen...alt for lidt af gangen når det står til mig...men jeg må erkende at det er sådan det er... :oS 
Og det er skisme ikke nemt når hovedet er fuld af idéer og projekter... :o)

Idag skulle jeg have haft en veninde på besøg til frokost, men igår aftes tikkede en sms ind med en aflysning pga. problemer i familien...og det er selvfølgelig helt i orden...vi finder jo bare en anden dag når det hele er faldet til ro igen... :o)

Nu vil jeg pakke mig godt ind, det er koldt udenfor og vi har fået et lille nænsomt drys sne, og gå over og handle en smule ind til weekenden... :o)

Fortsat god fredag til dig og dine... :o)

Ciao... :o)

5 kommentarer:

Skribenten sagde ...

der har du fat i angstens essens.. Kan man formå at fokusere på noget andet lige her og nu, kanalisere sine tanker og sit åndedræt væk fra angstens årsag, SÅ har man faktisk rigtig god kontrol over det.

STÆRKT og Fantastisk Pi-Andrea. Super at du kunne ;))

Mange knus
Henriette

Julie sagde ...

Hejsa ;0)
Velbekom ;0))
Hvor bliver det flot det bord og godt tænkt med de blomster man kan ane igennem.
Kender kun alt for godt det med at kroppen siger fra.
Det må bare tage den tid det tager selvom hovedet mener noget andet;0)
Rigtig god weekend

Pauseknappen sagde ...

Hej!!
Jeg havde ellers lige siddet og skrevet en hilsen til dig i et andet indlæg men så slog det mig....
Mysteriet er løst!!! Jeg kom lige til at nærkikke på det gamle billede nede på din bloggroll!
Det er fordi jeg har skiftet navn på bloggen! Den hed ganske rigtigt TROLDESTREGER de første par dage... men jeg skiftede ret hurtigt over til "Rikkes Tankestrejf".... Derfor! :)) (jeg lavede nemlig også web.adressen om) så du skal tilmelde dig som fast læser på www.rikketankestrejf.blogspot.com istedet. SÅ får du sidste nyt ;)
KNUS.

Malene sagde ...

Skøn blog du har. Har meldt mig som fast læser og glæder mig til at følge med her.
Og sikke en lækker maskinbroderet bambi - er det mon til et pudebetræk eller hvad har du i tankerne?

Pi Andrea sagde ...

Hej Malene og velkommen til...Tak for de fine ord... :o)
Ja bambien er tiltænkt et pudebetræk...når jeg ellers kan få taget mig sammen til at sætte mig ved symaskinen... :o)