onsdag den 6. oktober 2010

Selvmordsruten-lørdag :o)

Lørdag startede stille og roligt...og vi var først ude af døren ved halv elleve-tiden... :o)
Starten gik med busser mod Tingstedet i Valby... :o) Første stop var Butik K9 (http://www.butikk9.dk/) ... :o)
Derefter var vi bare lige et lille smut inde i IndoorOutdoor ( http://www.indooroutdoor.dk/) :o)

Og derfra kom denne skønne lampe med hjem ... :o)

Og denne fine store Hoptimist... :o)
Så gik turen mod Frederiksberg, og Designdelicatessen... Der var lige en måtte som skulle tjekkes ud ( http://www.designdelicatessen.dk/produkter/181-diverse/1737-taffeta---maatte-m-snehvide-amp-de-7-dvaerge/ ) ... og den skuffede for vildt...det var en rigtig billig/dårlig kvalitet :o(... men de havde mange andre fine ting... :o)

Vejret var ok, så vi spadserede ad Frederiksberg Allè ned til Værnedamsvej... Videre op til Det mondæne skur (http://www.detmondaeneskur.dk/sites/sites.asp?id=1 ) ... En lækker butik... :o)
Her fandt jeg den skønneste gamle sari, til næsten ingen penge :o)

Her hængt op som gardin i min stue... :o)

Åh jeg synes at den er smuk... :o)

Nå videre, frøken... :o) Tilbage af Værnedamsvej...ud på Vesterbrogade hvor butikken Donde C ligger ( http://www.donde-c.dk/ )

Der fandt jeg dette søde tørklæde, med neon-pink detaljer... :o)

Vi krydsede derefter Vesterbrogade og gik ned af en sidegade som jeg ikke lige nu kan finde ud af hvad hedder fordi krak.dk driller... Et lille stykke nede af vejen stod der et langt bord hvor 5-6 tyrkiske kvinder havde linet forskellige retter mad op... De spurgte os om vi ville købe mad hos dem... Pernille og jeg tog en hurtig beslutning og købte hver især en tallerken med forskellige retter på... Og satte os ved et dertil opstillet havebord og spiste den lækre mad... Men det blev desværre hurtigt koldt at sidde stille, så vi sagde farvel og gik videre ned mod Istedgade... Næste destination var Girlie Hurly ( http://www.girliehurly.dk/ )...endnu en lækker butik... :o)
Inde i den ordinære butik købte jeg/vi ingenting...men på vejen ud opdagede vi at de rundt om hjørnet holdt lagersalg... Og så gik jeg til den... :o)

Bl. a. købte jeg denne REL lampeskærm til bare 50,- ... :o)

Og denne smukke vase fra House Doctor til bare 25,- ... :o)

Og endnu et par småting til 5,- stk... :o) Det er jo altid dejligt med sådanne overraskelser... :o)

Så gik turen hjemad igen... Rundt om Netto og købe ind til varm kakao og flødeskum... :o)

Vel hjemme igen blev der hvilet lidt ud i hver vores rum...og så blev snak og hygge igen optaget... :o)
Klokken syv havde jeg bestilt bord til os på en i området tæt på liggende restaurant... Den hedder Dong Fang og der har de ta'selv bord med Sushi, kinesiske specialiteter og mongolian barbecue...så er der lidt for enhver smag... :o) Og vi fik spist os rigtig godt og grundigt mætte... :o)
Hjemme igen drak vi os en chai-latte og hyggede videre til klokken var godt over midnat... :o)

Alt i alt havde vi et par fantastisk skønne dage i hinandens selskab...og jeg tror nok at jeg til fulde fik opfyldt Pernilles ønske om at se nogle af alle de butikker som hun ellers kun har læste om i blade og på blogs... :o)

Og pyh-ha, jeg bliver da næsten træt igen bare ved at have skrevet de sidste to indlæg...for oppe i hovedet har jeg jo gået "ruterne" igen... :o)

Det var alt om "selvmordsruten"... for denne gang... :o)

Ciao... :o)

3 kommentarer:

Eva sagde ...

Du milde, hvor har i besøgt mange lækre, lækre steder. Det er lige en venindetur efter mit hoved:)

God torsdag.

DiSign-Keramik sagde ...

Endnu engang fine ting du har fået med hjem.
Lyder til at det også var en hyggelig og dejlig dag.
Kh. Dianna

Lavendel sagde ...

Av, mine fødder, hvor har I fået gjort byen. Fine ting, du har fanget!knus Lavendel