tirsdag den 17. august 2010

Tak er kun et fattigt ord...

Tak til de skønne damer der lagde en kommentar ved mit indlæg igår... :o)
Det gav trøst og satte andre tanker igang hos mig... Tak... :o)

Idag har min eftermiddag været fyldt med hygge...dels med læsning af det nys ankomne BoligLIV...dels med hækling af endnu en te-hætte med salg for øje... :o)

I det hjørne hvor jeg før havde et sort hjørneskab stående, står der nu en gammel (mega-tung) kommode, som jeg har klunset ovre ved vores storskralds-container, for længe siden... Den har så stået nede i mit kælderrum, og ventet på at jeg skulle finde en plads til den... :o)
Og nu har den så byttet plads med hjørneskabet (som måske skal flytte hjem til Yngstedatteren).

Der skal nogle nye greb på med tiden... og måske nogle kugleben... men indtil videre får den lov til at stå som den står... :o)

Ovenpå har mit "gamle" blå kolonialskab fået en velfortjent plads... :o)
Skabet faldt jeg nærmest over for næsten 20 år siden i Næstved... Dengang havde Søstrene Grene ikke butikker så mange steder..men jeg kendte dem fra Århus hvor jeg havde boet år tilbage...og vidste at de også havde en sådan butik i Næstved, så turen gik dertil for de mange år siden...for at købe bl.a stearinlys... :o)
Nå det var en lang krølle for at fortælle hvorfor jeg var en tur i Næstved, da jeg fandt dette skønne skab til den nette sum af 200,- ... :o)
Det rummede derefter en samling af små glas som var min passion dengang... Jeg har den stadigvæk, men den er dog gemt væk ned i kælderen... :o)

Nu rummer skabet den samling af ryste/sne/souvenir kugler som jeg holder enormt meget af... Jeg har slet ikke selv indkøbt dem alle sammen, det har dejlige mennesker som enten helt frivilligt har tænkt på mig og min samling, ellers mennesker som jeg har spurgt pænt, om de ikke ville være søde at købe en ryste-souvenir kugle med hjem til mig... :o)
Selv Legoland er repræsenteret... ;o)

Ciao... :o)

2 kommentarer:

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Super flot kommode og det lille skab er jeg bare vild med.
Kan lige se det malet hvidt fyldt med Greengate hi hi ...
Håber du har haft en god dag oven på alt det med din mor.

Knus Susi

Bournonville sagde ...

super fin samling du har, jeg er selv rystekugle elsker, desvære er mine mange pakket ned lige pt, der er ikke nogen plads i vores lille lejlighed, mine er forskellige ikke nogen bestemte, men 2 af dem er mine absolute yndlings, den ene er med en engel og den anden er en disney med klokkeblomst, begge fra min mor. den med klokkeblomst skal ned og stå i mit hobbyhjørne hvis der bliver plads, resten må desværre stå i en kasse på loftet.

men alle er fået eller købt når de er fundet.

Kh sara