lørdag den 5. januar 2013

Nyt fra mig :)

Jeg kom godt og hyggeligt ind i det nye år.
Selskabet var superb = de to fantastiske døtre + den skønne svigersøn.
Maden var lækker = Kalvemørbrad, Hasselback-kartofler und Gemüse, afsluttet med en smule islagkage.
Det nye år skålet ind i tide = Spumante, jeg kan nemmelig ikke lide rigtig champagne, har endda smagt 007's yndlings-mærke Bollinger, men det var så absolut ikke bedre end den gule enke eller andet champuu ... + lidt kransekage :)

Ikke fest, men hygge med spil som Bezzerwisser og ego, super sjovt :)

Jeg blev og overnattede hos Yngstedatteren, som lagde hus til, fordi hun gerne i år ville være sammen med Baby-hunden som bliver dopet hver nytårsaften og ellers er hos mig, fordi jeg ikke gider feste lige netop den aften :)

Da jeg kom hjem 1. januar om eftermiddagen virkede det som om at Pytte (min undulat) var livet lidt op. Hun havde jo ellers skræntet den sidste uges tid, men jeg blev helt glad og tænkte at hun jo så nok var på vej til at blive frisk igen.
Men da jeg ved 0.30-tiden om natten gjorde klar til at gå i seng, så registrerede jeg en ændring i hendes adfærd og vejrtrækning.
Jeg tog hende ud og sad med hende i mine hænder.
I over to timer blev det værre og værre, jeg kunne dog ikke gøre andet end at være der for hende og gøre hendes sidste tid så tryg som muligt.
Kl. 02.30 drog hun op i fuglehimmelen.
Jeg blev siddende med hende lidt tid efter og bare græd.
Det er utroligt hvor meget man bliver følelsesmæssigt tilknyttet sådan et kæledyr.

D. 2. januar om Ældstedatteren og Øjestenen forbi for at deltage i begravelsen af Pytte ude i min have.
Med havde Øjestenen en kunstig blå Gerbera blomst, som nu står fint plantet oven på jorden der hvor Pytte ligger.

Det var jo ikke den bedste start på det nye år.

Men idag fik jeg så brev med svar på Mammografien.
Der er IKKE tegn på kræft.
Jeg blev så glad, og heldigvis var Yngstedatteren her, så jeg krammede hende og tudede og hulkede af bar lettelse. :)

En bekymring mindre :)

Yngstedatteren og jeg har idag været ude at handle ind til kostomlægningen som starter på mandag.
Det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå.
Lækre opskrifter, jeg synes godt nok at det er meget mad jeg skal spise.
Men jeg tror på det og går 100% ind i kampen mod de for mange kilo :)

For nu,
Ciao :)

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvor var det gode nyheder, at du IKKE havde kræft ! Knus :)
Og godt nytår !

By Neymes sagde ...

OLÁ ANDREA,LINDAS IMAGENS EM SEU BLOG.QUE TAL UM TRADUTOR DE TEXTO.BOA SEMANA.VALÉRIA.(BRASIL).