søndag den 30. december 2012

Året der gak...og det nye som kommer ...

Der er desværre intet billede til dette indlæg, så det må du leve med ;)


Imorgen er det 8 år siden mit liv tog en uforudset drastisk ny drejning.
Jer der har fulgt mig fra start af ved hvad som der hændte.
De som er nysgerrige må kigge tilbage i et af mine første indlæg.

På mange måder ønsker jeg mig det var anderledes, at det aldrig var sket.
På andre punkter føler jeg mig priviligeret og ville ikke have undværet det.

I det år der er gået har jeg også været rundt om begge disse poler.

Mine to nærmeste veninder er begge blevet ramt af alvorlig sygdom.
Jeg har atter en gang mærket på den hårde måde, hvad det vil sige at være udenfor samfundets norm.
Ikke at blive forstået, men misforstået.
At kæmpe for Yngstedatterens ret til at være et selvstændigt menneske, en kamp som vi endnu ikke har fået en afslutning på.
Fundet en knude i mit højre bryst, som jeg går og venter på at få svar på mammografien.


Jeg har to fantastiske døtre og en skøn svigersøn og et uundværligt barnebarn.
Det bedste var at jeg, pga udbetalingen af efterlønsopsparingen, havde mulighed for at holde min 50-års fødselsdag som jeg havde ønsket det sammen med dem.
At jeg fik mig en lille undulat, Pytte, det er så hyggeligt at have en der sidder og snakker.
(Hun er desværre ikke helt frisk i disse dage, men jeg håber på det bedste).
At jeg fik hjælp af de fantastiske unge mennesker til at ordne min have.

Så det gode er nogenlunde lig det negative i skrevne linjer, som det er stillet op her,
men det fylder heldigvis meget mere i tid.

Jeg har ingen nytårs fortsæt, men derimod ønsker for det kommende år, som så absolut kun kan blive bedre end det forgangende.

Jeg ønsker at mine veninder må blive raske.
Jeg ønsker at den knude i mit bryst ikke er noget slemt.
Jeg ønsker at jeg må tabe de fleste af de alt for mange kilo, som jeg har tillagt mig igennem mit liv frem til nu.
Jeg ønsker, og jeg ved at jeg ikke er alene om dette ønske, at vi , som i Ældstedatteren + Øjestenen, Yngstedatteren + Svigersønnen og mig, vil finde det sted i København, hvor vi kan bo sammen, enten i tre enheder under samme tag eller i en stor enhed. Ja man kan vel med rette kalde det en form for kollektiv. Det har vi alle et ønske om,
Så ønsker jeg at min ansøgning om førtidspension vil blive godkendt og at den vil gå igennem.

Disse ønsker ikke nødvendigvis i den nævnte rækkefølge, men indenfor de kommende 12 måneder i 2013.

Og dermed vil jeg ønske alle jer derude,
et rigtig lykkebringende nytår
med alt godt for jer og jeres.

Vi "ses" igen i det nye år,
Knuss og tanker,
Fra mig til jer
Ciao :)






3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Godt nytår :)

Moster Pips sagde ...

Jeg ønsker for dig at alle dine ønsker bliver opfyldt.
Godt nytår.

Pi Andrea sagde ...

Tak Miri og i lige måde :)

Tak Pia, og i lige måde :)