mandag den 9. april 2012

The end...


Påsken handler om død...og om at bryde ud af en skal...derfor æg og kyllinger...og genopstandelsen... 


Så heldig var "Jomfrudronningen" ikke... men døde det gjorde hun til sidst... 
Fantastisk fortælling om hendes liv, som Susan Kay har skrevet... :o) 


Denne bog ender også med døden, men handler mere om livet og om kampen for at puste liv og selvrespekt i en uskyldig dødsdømt sort mand... Rigtig god bog som sætter tanker igang omkring mordet  på den 17 årige sorte dreng Trayvon Martin i USA.


Og atter en god bog som også ender med døden...denne bog har form af en dagbog...og jeg må sige at jeg et par gange måtte knibe en tåre i medfølelse og bestyrtelse over hans skæbne... :o)

Og nej, jeg har ikke læst disse tre bøger i påsken...men derimod i mange uger op til påsken...
Den stak som lå og ventede på mig har jeg knap nok fået taget hul på...én enkelt bog er startet op og læst ca 1/4 del af... Jeg har ikke kunne koncentrere mig om at læse mere end et par sider af gangen.
Istedet er et nyt broderi påbegyndt...mere om det en anden gang...og tv-programmer er i lind strøm blevet set. Det giver for en tid lidt ro i hjernen for tankemylder og i hænderne at de er beskæftiget imens. 
Ellers piller jeg i neglerødder eller andet jeg kan pille i...hvilket resultere i sår, som jeg gerne vil undgå... :oS 


Disse visdomsord håber jeg altid på må følge mig...men især nok på onsdag når Yngstedatteren og jeg skal til møde med en af Kbh's kommunes jurister, vedr. Yngstedatterens økonomiske situation.

Nu lakker påskens helligdage mod enden og jeg har gjort mit for at kunne lade op og blive frisk til onsdag...
alligevel sniger trætheden sig, som følge af det psykiske pres, ind over mig... Jeg kan nærmest sove hvor og når som helst i kølvandet på fuldmånenatten, hvor jeg ikke faldt i søvn før kl. 5 om morgenen...

Jeg håber at du og dine har haft en god påske... :o)

Ciao... :o)


1 kommentar:

Gitte Luna sagde ...

Fuldmåne natten er vi mange der sover skidt ;-)

Jeg har meldt mig som fast læser hos dig, og håber du også har lyst til at læse med hos mig? ;-)