lørdag den 5. februar 2011

Dejlig lørdag... :o)

Det har været en rigtig dejlig dag idag...ovenpå en lidt hård at med al den blæst, så sover jeg rigtig dårligt... :o(
Nå men tilbage til den dejlige dag... :o)
Den er tilbragt i selskab med Ældstedatteren og Øjestenen... :o)
Ældstedatteren mødte op bevæbnet med hæklenål og garn. "Mor, lær mig lige at hækle", sagde hun guddødemig... :o)
Som ønsket, så gjort... Hun hækler små firkanter, som dog er lidt skæve, men et godt begynder-hækl...hun har ambitionerne i orden...hun er grebet af hækle-dillen...hun vil hækle lapper til et babytæppe... :o)
Og munden har stort set ikke stået stille på Øjestenen...når hun ikke talte til os, så lege-snakkede hun...Dejligt... :o)
Og så kom der møbler i stride strømme ind af min dør idag...og til næsten ingen penge... :o)


2 stk af disse fine skabe - malet blanke sorte a 100,- stk... :o)
Et til mig, det står nu ude i min entre og huser de sko jeg går med til dagligt.
Og et til Ældstedatteren, som skal stå under hendes fladskærm og rumme div, spillemaskiner... :o)


 Disse tre smukke (-eller de bliver de ihvertfald når jeg er færdig med dem) stole... 100,- for alle tre... :o)


 + disse to stole (-som også vil blive super smukke efter min behandling) til 70,- for begge to...:o)


Og denne lille fine kommode/skammel, som skal erstatte den jeg allerede har stående ude i mit køkken... 50,- ... :o)

Og det hele fik vi leveret for 100,- !... :o)
Jeg synes at vi har gjort et kup... :o)
Og det er ikke fordi jeg ikke vil dele "stedet" hvor vi har købt det...men vi har simpelthen tømt "butikken"... :o) 
Og ikke nok med at det er et kup, så valgte Ældstedatteren at betale det hele, som tak for at jeg har hjulpet hende med møbler til hendes nye lejlighed ... :o)
Tak, skat... Jeg er meget glad og taknemmelig... :o)

På mandag vil jeg træne min fod, ved at gå op i Flügger og købe grundrens, sandpapir og grunder...i første omgang... og når jeg så har fået behandlet alle stolene med det...så kan jeg jo træne lidt mere ved at gå derop igen og købe 5 forskellige farver i de små prøvedåser...én sådan skulle være nok til at male en stol... :o)
Farverne?...Tja... lilla, gul, grøn, lyserød og orange...tror jeg lige nu i skrivende stund... :o)

Men lige nu vil jeg bare sidde lidt i min nyindrettede stue...Ja jeg flyttede lidt om igår...og se lidt tv...og sy lidt mere på mit patchworktæppe... :o)

Fortsat god aften til dig... :o)

Ciao... :o)

6 kommentarer:

Eva sagde ...

Små og store hverdagsglæder. Dejlig dag:)

Lene sagde ...

Ork, gad bare godt have de dersens møbler. De er bare flotte!

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Det var da noget af et kup.
Glæder mig til at se det færdige resultat.
Er vild med det lille skab.

Knus Fra Susi

Unknown sagde ...

Der må snart være basis for et besøg hos dig- en slags house Warming :-)

Anne Dorte sagde ...

Sikke en handel...skabet er virkelig skønt. Det lyder herligt med en omgang farvestrålende stole...glæder mig til at se resultatet (:
Skøn søndag til dig..

Anonym sagde ...

Hej Pi
Dejligt du er glad for dine møbler. Håber du og dine venner holder øje med os på www.krabbedillen.dk
Knus
Rikke og Connie