tirsdag den 28. december 2010

Endelig lidt overskud til at blogge... :o)

Det her skal ikke være et klynke-indlæg...men blot en smule irritation over at jeg faktisk har gået og været halvsyg siden d. 24. ved middagstid... 1. og 2. juledag har jeg ligget under dynen på sofaen uden den mindste energi til at lave andet end at pudse næse...og spise lidt og drikke en masse... Igår trodsede jeg helbredet og tænkte at jeg skal da bare ud i den friske luft, så får jeg det da meget bedre... not... efter stof til gardiner til Øjestenens nye værelse var købt måtte jeg kapitulere og smutte hjem under dynen igen... fordi jeg også gerne vil lidt ud idag... jeg er nemlig blevet inviteret en tur i Jule-Tivoli af Ældstedatteren og Øjestenen...et af årstidens højdepunkter... Så der skal godt med varmt tøj på...et par piller...og så kører det for mig de par timer...og så må jeg hjem under dynen igen... :o)
Hvorfor kan jeg ikke bare blive væltet totalt omkuld i et par dage eller tre...og så er det overstået?!?... Måske skal jeg være glad for at mit immunforsvar kan holde mig nogenlunde kørende...men der er altså ikke meget ved "kun" at være halvsløj...og så i evigheder...hvis det hele kunne være overstået på en lille uge med total underdrejning... Nå men nok om de tanker... :o)

Her ser I de fire mennesker der står mig nærmest...som jeg også skulle holde juleaften sammen med i år... :o) De sad og så Disney's Juleshow...og Øjestenen var optaget af sin før-julegave...nemlig den dérsens Nintendo DS... Tasken jeg havde syet til den, faldt i god jord... :o)
Det gjorde alle de andre gaver som jeg havde sørget for til de unge mennesker også...Og det er jo bare dejligt... :o)

Selv fik jeg da også et par gode gaver... En bog som jeg havde ønsket mig...og den skønne tøjgravhund som stikker næsen frem på billedet...i mangel på at jeg må holde rigtig hund her hvor jeg bor nu... :o)

Og dette fantastiske billede, som Øjestenen har lavet til mig... :o) Hun pegede på hjertet med de hvide prikker og sagde "det har jeg limet på, fordi jeg elsker dig, mormor"...var der lige en mormor her der havde svært ved at lade være med at stortude af ren glæde?...det tror jeg lige... :o)
Det var alt i alt en fantastisk hyggelig aften, med vellykket julemiddag (på nær sværen på stegen...den ville ikke blive sprød...og det plejer jeg da godt at kunne få den...) anden var perfekt...sovsen blev rost i høje toner... så alt i alt en vellykket julemiddag... :o)
Jeg forstår ikke helt at begge tøserne kan være mine tøser...for der er ingen af dem der er vild med ris a la mande... Og er der noget jeg er, så er det vild med ris a la mande... :o9... men den yngste spiste dog en smule,bare for at have en chance for at vinde mandelgaven...og det gjorde hun sørme... Jeg spiste det bare for min fornøjelses skyld... Og så var der nok til et par portioner til både 1. og. 2. juledag... Skønt!... :o)

Apropos stof til gardin indkøbet igår, så ligger dette stof og venter på at jeg skal få energi og lyst...nej for lysten mangler ikke...mest energi, til at få syet disse ønske-gardiner til Øjestenens værelse... :o)

Nu vil jeg lige spise lidt frokost ...og så pakke mig godt og grundigt ind i varmt tøj...så går turen mod Tivoli... Jeg glæder mig trods alt... :oD

Håber at du er ved godt helbred og nyder din dag i fulde drag... :o)
Ciao... :o)

6 kommentarer:

Eva sagde ...

Jeg håber, at helbredet holder til Tivoli-turen.
Flaskepost fra P kan du glæde dig til. Den er super god.

Sikke et skønt billede øjestenen har lavet. Jeg forstå godt tåren i øjenkrogen.

God bedring.

Line fra Dalgaardens Have sagde ...

Det lyder til at have været en rigtig dejlig jul, trods sygdom... God bedring.
Dejligt billede - og endnu bedre kommentar fra den 'lille'!!
Håber, det har været en god tur i Tivoli - du må hjem og putte dig under dynen med den nye bog (god!)

Unknown sagde ...

Rigtig god bedring :-)

Pia´s Hverdag sagde ...

jeg kører lige sådan pt. i dag helt uden stemme ... kunne det sa blive overstået ...

God Bedring

Anonym sagde ...

Åh for en dejlig jul du har haft :-) Skidt være med sværen, alt andet var jo godt. Og så håber jeg bare du snart bliver frisk igen, det er da for surt at være halvsyg - så hellere 'ordentlig' syg ikk :-)

Jeg så ikke dit spørgsmål før nu, beklager. Den hvide vase er i virkeligheden svagt rosa. Jeg ved ikke på stående fod hvad portoen er, men vil meget gerne undersøge det.

KH Maria

Nymphadora sagde ...

Juhuuu nu er gardinerne oppe og hænge ;) Thihi

Knus Ældstedatteren.. :)