søndag den 16. maj 2010

Skøn fødselsdag... :o)

Ja så var det dagen igår at jeg fyldte 48 år... Og jeg havde for første gang i mange år glædet mig helt vildt til at holde min fødselsdag med min næreste... :o) Jeg havde også for første gang i de sidste 6 år selv stået for indkøb og forberedelserne ... :o). Og jeg var for gang nogensinde i god tid...kunne sidde og slappe af den sidste halve time inden gæsterne begyndte at ankomme kl. 14.15...Åh det var skønt... :o) Alt dette fortæller mig også at mit sind er ved at være helt rask...at jeg er på vej den helt rigtige vej, ved at trappe ned på den anti-depressive medicin... :o).
Og der var nok af alting... Og jeg orkede endda også at lave middagsmad til mine gæster...en omgang thai-kylling og grøntsager i kokosmælk, karry og hvidløg...og ris, selvfølgelig... :o) Og de orkede også at spise godt af det, selv om de var godt proppede med boller, lagkage, cacao og snacks og sodavand... :o) Dejligt... :o)

Og en dejlig dag blev det med skønne gaver... :o). Som jeg har fortalt før, her på bloggen, så har Yngstedatteren og kæresten hendes løbende købt blomster til mig, ud til min lille dejlige have, i fødselsdagsgave...og det nyder jeg jo godt af hver gang jeg kigger eller er derude... :o)

Og af Ældstedatteren+ hendes kæreste og Øjestenen fik jeg den lækre flettede kurv, fyldt med både ønskede ting og overraskelser... :o) Kashmir og Nora Jones skal flyde i mine øregange, mine bryn skal farves, fransk nougat til ganen og køkkenknive i fantastiske farver... og en sauce-øse + kortet, specielt udvalgt af Øjestenen, og de bittesmå muffinsforme og skønne servietter... Jo jo jeg blev sandelig begavet igen i år... :o)

Af min Allergo'este ven fik jeg et krukkesæt i sort og et skruetrækker-sæt...det sidste ved jeg ikke om måske er en hentydning til at jeg selv skal få hænderne op af lommen?!?...men jeg tager det nu mere som at så har jeg værktøjet i orden til han skal komme og hænge flere ting op i min bolig...og muligvis også ude i haven, når vejret ellers bliver noget bedre... :o)

Alt i alt en rigtig skøn dag... :o)

Og jeg var træt, så da den sidste gæst var var listet af ved 23-tiden..og det sidste var ryddet ud i køkkenet...ja så satte jeg mig lige så stille i sofaen og nød stilheden og tankerne om en dejlig dag... :o)
Og jeg har sovet længe idag...meget længe...alt for længe... Kl. 15.20 kiggede jeg på min mobil... men mon ikke at det var tiltrængt og velfortjent... Og lige nu sidder jeg i skrivende stund og overvejer om jeg ikke lige skulle snuppe mig en kop varm cacao med flødeskum og et stykke af den lækre choko-jordbær-ostecremes lagkage... Jo det gør jeg sku... :o)

Ciao...god søndag til dig og dine... :o)

1 kommentar:

Pernille på 1. sagde ...

Det lyder til at I har haft en rigtig dog dag og det må have været dejligt at du efter så mange år igen kunne klare det hele selv, jeg er sikker på at det går fremad-

Har du en opskrift på den der jordbær ostetingest :) den kunne jeg da godt klare
Knus