lørdag den 16. januar 2010

Sad faktisk lige...

...og fik lidt skrupler over mit forrige indlæg... Lidt egocentreret kan det virke... Men jeg er dybt taknemmelig over det liv jeg har...fattig i dansk forstand...men som jeg sagde i aftes ved aftensbordet hjemme hos Yngstedatteren, hvor jeg var inviteret til middag, : Vi skal ikke have dårlig samvittighed over hvad vi har i forhold til andre som er fattigere end os herhjemme, vi skal yde det vi kan...og så eller være dybt talnemmelige over hvad vi har, ikke materielt nødvendigvis, men vi har tag over hoved og varme indendøre, vi bliver mætte hver dag og vi lever under en heldig stjerne (på en heldig længde-og breddegrad) hvor vi er forskånet for større naturkatastrofer så som jordskælv, zsunamier og orkaner...og hvor vi igennem mange år har haft held til at opbygge et socialt net der forsøger ikke at tabe de svageste... :o)

Jeg er taknemmelig... og har ydet 100,- til Dansk Røde Kors via mobilen, det er hvad min kontanthjælp rækker til lige nu... :o)

Har du lyst til at hjælpe de stakkels mennesker på Haiti, så synes jeg du skal vælge den organisation som du tror og stoler mest på vil bruge netop dit bidrag på den rigtige måde... :o)

Ciao

1 kommentar:

Pernille på 1. sagde ...

Hej Pi, du har ret vi skal være glade for det liv vi har, selv om nogle af os er nogle fattigrøve, set med andres menneskers øjne. Jeg har givet mit bidrag til læger uden grænser og det udløste faktisk en debat på min arbejdsplads, det viste sig at jeg var den eneste der gav et bidrag på det kontor jeg sad, de andre mente at det var nok at Danmark havde givet, og det skal siges at der er ingen af dem der mangler penge. Men selvfølgelig om folk vil bidrage eller ej er op til den enkelte, men hold op hvor skal vi være glade her i vores del af verden.

Jeg er helt forelsket i den lille fugle du viste i går, syntes det er fantastisk at den siger lyde :)
Knus og dejlig weekend til dig du kreative menneske.
Knus