tirsdag den 5. januar 2010

Bog an. igen... :o)

Den første bog jeg vil anmelde denne gang, er så den sidste jeg har læst... :o)
Det er en meget rå og hudløs kærlighedshistorie, som samtidig udstråler kærlighed og varme... En konstant utro ægtemand er fortæller. Hans kone får konstateret brystkræft...og så ruller historien... Den virker ægte og troværdig og er en fantastisk velskrevet og medrivende historie... :o)
Jeg er ellers ikke tilhænger af romaner med udpenslet sygdomsbilleder i...for så begynder min egen angst for at lide af selv samme sygdom at rulle derudad... Og det gjorde den til dels også da jeg læste denne roman, men alligevel valgte jeg at læse den færdig, med alt hvad det indebærer...og jeg måtte knibe en lille tåre da historien blev rundet af, for den ender rørende...så har jeg ikke sagt for meget... En drengerøv bliver til mand... :o)

Så har jeg læst det femte bind i rækken af krimier med journalisten Dicte Svendsen...og igen må jeg sige at jeg bliver ikke skuffet... Jeg følte mig underholdt og fastholdt hele vejen igennem bogen... Det er ikke det højeste niveau af krimihistorier jeg har læst, men ikke desto mindre så får jeg igen lyst til at gemme mig i fantasiens univers sammen med hovedpersonen, som nok er et meget rammende billede af en moderne kvindes dilemmaer...karriere, kærlighed,børn, venskaber...måske hun godt kunne trænge til et skud selvtillid og selvværd ifht. hendes lidt yngre kæreste...han har jo trods alt valgt hende... :o)

Nu vil jeg bevæge mig ud og ose lidt udsalg... Håber at din dag må blive fin og lun... :o)
Ciao

Ingen kommentarer: