tirsdag den 22. december 2009

Julen har bragt...

Hovedpinen aftog først hen under aftenen igår... Jeg prøvede endda om det kunne hjælpe med en tur ud og gå en lille tur i den friske luft... men nej... Tålmodighed og ro fik den til at forsvinde... :o)

Sneen falder tæt udenfor mine vinduer...og det har den gjort siden jeg stod op i morges...måske har den slet ikke været stoppet siden igår aftes... Det er rigtig dejligt at sidde indefor i den lune stue, med stearinlys og en varm kop te og kigge ud på... :o)
Og så er det rigtig trist at dem der er kloge på vejret siger at det meste nok når at forsvinde herfra inden juleaften... :o(

Sidst på eftermiddagen idag kommer Yngstedatteren herhjem og vi skal bytte julegaver...hun skal nemlig holde jul sammen med kæresten og hans familie...vi har kun prøvet én gang før, i hendes 20-årige liv, at holde jul hver for sig...det var da hun var blevet stor nok til selv at vælge hvor hun ville holde jul, hos hendes far eller hos mig...og dét år blev den eneste gang hun valgte at holde jul hos far...tankevækkende...men på den anden side, så er vi jo alle traditions -bundne...og det er en stor ting at skulle holde jul sammen med andre, som har andre madvaner og traditioner... :o)

Jeg laver risengrød til os i aften...det plejer at være den 23.dec. vi samles om grøden...men jeg skal jo også vænne mig til andre måder at holde jul på...når nu den sidste unge er fløjet fra reden og Julen skal deles mellem 2 svigerfamilier... :o)

Ciao

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ja- ens traditioner skal fornyes og ændres , når børnene bliver voksne. Håber I får en dejlig aften :-)

Mette Lykke sagde ...

Det vigtiske er at det hele kan fungere.. Det er squ hårdt for mange børn som skal holde op til flere juleaftener..
Vi skal også have risengrød og æbleskiver i morgen..

Skribenten sagde ...

Ja ny traditioner kommer til, men måske det ikke er så dårligt endda :)

Her skal vi også have risengrød og hygge. Jeg ønsker dig en rigtig glædelig jul og sender kærlige hilsener. VI ses bestemt til næste år ik.

Mange knus Henriette