søndag den 22. november 2009

I torsdags var jeg på en lille osetur inde i København Ammen med yngstedatteren. Og turen gik bl.a. ned af Strøget. Og hvad så jeg til min gru?... Indiska holder OPHØRSUDSALG!... Nej, det kan de da ikke... Og den var rippet...selv interiøret var til salg... Men jeg har ingen penge til den form for luksus...så jeg måtte luske slukøret af igen... ...Øv siger jeg bare... Hmm... Men så er der jo bare endnu en grund til at tage en tur til Malmö...når overskuddet brænder i sjæl og lomme... ;o)
Ellers så havde vi en super hyggelig dag, hvor der blev spist Crepês med karamel sauce, siddende på en fugtig bænk inde foran Helligånds Kirken...hvor ældstedatteren for 12 år siden blev konfirmeret inde...en meget smuk kirke. :o)
Men fik jeg kameraet op af lommen? Nej...desværre... :o)

Men tilgengæld har jeg fået sat billeder i alle de rammer som jeg har malet + lidt flere... :o)
Og de skal så i de kommende dage strøes med let hånd ud på mine vægge i stuen...imellem dem som i forvejen hænger der... :o)

Og så er jeg startet på et nyt zig-zag tæppe... :o)
Det er en bestilling fra Yngstedatteren. Farverne er sort, råhvid, sand og mørkebrun... Hun har selv købt garnet og dermed valgt farverne...Og det står jo i skærende kontrast til det jeg selv lige har afsluttet... :o)
Men det er hendes farver og vil passe så fint ind i hendes nye smukke hjem... :o)

Der har nu igennem et stykke tid blevet skrevet ønsker om at se mere af mit hjem...og det skal nok komme... :o)
-men det kommer nok til at tage et lille stykke tid endnu, for jeg roder endnu efter at Yngstedatteren flyttede... :o). Bl.a. kniber det med at få transporteret de 2x5 meter lange hylder fragtet hjem til mig fra Tømmerhandlen. De skal bruges til at huse alle mine bøger oppe under af bøger loftet. En god form for opbevaring af bøger, når man som jeg ikke svælger i plads... :o)
Og den !%?/¤* maler, har ikke kunne få fingeren ud og få malet mit soveværelse... Det er nemlig den eneste mulighed jeg har, da jeg ikke selv har pengene til at lægge ud for maling m.m. Men har masser af penge på vedligeholdelses kontoen...
Nå men så har det også medført at jeg nok også vælger at få malet min entré i samme hug...hvis jeg ellers kan få et godt tilbud... :o)
Og farverne er allerede valgt...men bliver foreløbigt holdt tæt ind til kroppen...fordi det bliver ret specielt... lige som dengang min entré (i en anden af mine utallige boliger jeg har været igennem) skulle minde mig om en sydhavs ø... Og det gjorde den...den var opdelt af 5 døre så der var 5 styk reel væg... to af væggene blev malet så de fik mig til at tænke på den blå himmel og dens skær i havet... andre to blev malet så jeg tænkte på eksotiske lilla blomster. Og den sidste korte endevæg blev malet frodigt grøn...og på den hang det største guldspejl jeg kunne få plads til uden at det dækkede det grønne helt... Jeg havde skabt min drøm af en sydhavs ø... :o)
For ikke at nævne køkkenet i samme lejlighed...det var som Alladins hule... Pinkfarvede vægge og guldfarvede rør...garneret med et forhæng og tilbehør i alle regnbuens farver... Jo jeg har været vidt omkring...og har en livlig fantasi... :o)

Nå men det bliver altså alt for nu, folks... :o)
Ciao

1 kommentar:

Pernille på 1. sagde ...

Kære Pi, jeg havde heller ikke lige haft råd til at gå amok i Indiska, hvor surt at den lukker, den var ellers skrevet på listen over de butikker jeg gerne vil ind i når jeg kommer til Hovedstaden.

Jeg glæder mig også til at se flere billeder af dit hjem, der ser så hyggeligt ud, jeg kan lige forstille mig hvordan det pink køkken du har haft har set ud.

Tæppet bliver rigtig smukt !

Med alle de billeder der kan du da snart åbne et galleri. Jeg læste med stor interesse :):) om din date, det lød jo til at være en sød mand du har mødt der.

Kan du have en rigtig dejlig søndag

Knus