fredag den 9. oktober 2009

Alarmcentralen, hvad kan jeg hjælpe med?... :o)

Åh ja...jeg husker endnu de der hektiske morgener da børnene endnu var hjemmeboende og skulle følges...senere når det var svært bare at få dem til at stå op og komme i omdrejninger... :o)

Og netop idag havde jeg Ældstedatteren i telefonen, hvor hun startede med at præsentere sig ved sit fulde navn og spørge om hun kunne rekvirere en ambulance, for hun havde et barn hvis ben ikke ville gå, og som derfor lå der på den kolde jord og skreg af sine lungers fulde kraft... Først blev jeg lige lidt forvirret og tænkte at hun havde fået forkert nummer...men to sekunder efter kunne jeg spille med i rollen som Alarmcentral... :o)
Dramatisk er der nok nogle der vil tænke...overdrevet tænker andre... Men dem som har prøvet at skulle ud af døren med barn, hund, weekend kuffert (Øjestenen skal på weekend hos far) og én selv, og har prøvet på den søde måde, den pædagogiske måde, den lidt skrappe måde for at ende ovre i den vrede måde...og intet hjælper..ja så griber man til måske lidt upædagogiske måder at motivere det modarbejdende barn... og her er det så at Alarmcentralen, altså mig, kommer ind i billedet... :o)
Og det hjalp erfarede jeg og fik det senere at vide... Og det er ikke skræk der fik hende til at gå igen, for Øjestenen har prøvet at køre i Ambulance, og det syntes hun bare var spændende...nej det var fornuften der sejrede, fordi hun nu igennem det sidste års tid har spurgt, fået svar og konkluderet på, at når der kommer en Ambulance med udrykning forbi, så er det fordi der er nogen der er syge eller har slået sig, som skal have hjælp... Og hun var jo ikke syg...og havde heller ikke slået sig, så hun tav stille og rejste sig op og sagde "se mor, jeg kan jo godt gå selv"...og så gik resten af turen over til Børnehaven glat. :o)
Måske var der alligevel pædagogik i upædagogiske... ;o)

Og så er det at jeg nu igen kan glæde mig over ikke længere at have børn med tossede ideer og gakkede gang-arter...når jeg skal gøre mig klar og ud af døren... ;o)

Alle ønskes en funky fredag... :o)
Ciao

Ingen kommentarer: