onsdag den 23. september 2009

Ny bog ...

Da jeg var i Odense og besøge http://pernillepaa1.blogspot.com/, blev jeg inspireret af hendes måde at indrette sig på...og igen da snakken faldt på Chimes... Så jeg måtte undersøge hved det der Feng shui kan...og hvem der vidste noget om det... :o)
Og så faldt jeg over denne netadr. http://www.happyliving.dk/ ... og videre derfra fandt jeg så henvisninger til bogen som du ser øverst oppe... :o)
Og den fik jeg så lyst til at eje...og den kom for et par dage siden...og jeg har læst lidt...bladret og nydt... :o)
Smukke, smukke billeder... :o)

Lette og forståelige anvisninger til en levende og harmonisk bolig... :o)
Ingen løftede pegefingre, som jeg for nogle år siden mødte i en anden bog om emnet, og dermed lagde på hylden og aldrig åbnede igen..eller tog alvorlig... :o)
Men her i denne bog får jeg bare fornemmelsen af, at jeg kan gøre som jeg lyster, bare jeg elsker mit hjem... Så kan jeg tilføje enkle ting som kan fremme visse sider af livet...og det vil jeg gøre...der hvor jeg lyster... :o)



3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hele Feng Shui princippet taler meget til mig, men har aldrig indrettet mig efter det...Kan ikke sige hvorfor...
Det kunne være spændende at se hvad du vil ændre/tilføre i dit hjem. Måske med før og nu billeder og en forklaring på det du har gjort.
Bare en ide, fordi jeg synes det er spændende :-)

Pernille på 1. sagde ...

Hej Pi det glæder mig at du blev inspireret her på første. Nu er det jo min "mentor" der har skrevet den bog, så den har stået her på hylden fra den første dag den kom. Det er en dejlig let bog, dog blev jeg ikke så overrasket, da det er det hun har skrevet om i flere år, så jeg fik ikke nogen wow oplevelse, for det er sådan at jeg indretter i forvejen, men det er nogle dejlige billeder der er i, og som du skriver så fjerner den mystikken for dem der syntes at feng shui er noget mystisk og besværligt, den her bog gør måske også mere i bevidst boligindretning end i feng shui, der er jo for eksempel ikke de store anvisninger til hvordan man indretter med bagua kortet, for sådan er der faktisk også indrettet her på 1. :)

Knus

Julia sagde ...

ja, den er bare så smuk den bog!