mandag den 29. juni 2009

Mandags melankoli...

Kl 8.00 skinnede solen... nu er himlen dækket af hvide skyer, som får solen til at synes borte...
Jeg sidder her foran pc'en ...det er dagen før at der igen er lidt penge på kontoen...dagen før at jeg igen kan føle at jeg er rig...men det er jo blot den økonomiske rigdom... men gud hvor er den fremherskende, når pungen kun rummer lommeuld og maskinen siger "ingen dækning" når kortet er kørt igennem... når køleskabet kun lige rummer mælk nok til morgenens skål All Bran.
Når et kig i spisekammeret ret hurtigt får mig til at tænke "nej, jeg snupper mig da lige et glas vand...igen"...
Det er en af de måneder der har virket dobbelt lang...den sidste uge har kørt på pumperne...og jeg har da ikke været særlig ekstravagant i denne måned...nej... Det er bare sådan et par gange om året...at alle lagre er ved at være tømt...selv opvaskemidlet og tandpastaen er ved at nå enden... Og så er det melankolien melder sig... Får det da aldrig nogen ende?... Jo imorgen... :o)

Og når den tanke så er tænkt...så falder tanken på alle de andre ting, som absolut ingen lighed har med økonomi, som jeg føler mig ikke bare rig på...men som mange-milliadær... :o)
Jeg er et menneske med ressourcer, med bl.a omsorg som jeg kan dele ud af...det er overskud.
Jeg har ikke mange, men få fantastiske venner, som jeg ved at jeg kan regne med...det er rigdom.
Jeg har mine to dejlig døtre...de er mere end guld værd.
Jeg er indtil nu blevet beriget med et skønt barnebarn.
Jeg har en god lejlighed som jeg nyder at være i, med frimærket udenfor...det er ikke til at sætte en pris på.
Jeg er omgivet af ting, som i mine øjne er skønheder.
Jeg kan ytre mig frit, både det talte og det skrevne sprog.
Jeg bor i et forholdsvis fredeligt land.
I en verden der er begyndt at tage miljøet alvorligt...

-så jeg kan stadigvæk drikke rent vand fra hanen... men det fylder ikke mit køleskab... det gør de penge som kommer ind på kontoen imorgen... Så er jeg også økonomisk "rig" igen... :o)

Jeg kan se, at nu er der ved at gå hul i skyerne igen...så solen atter kan skinne på "lille" mig når jeg lige om lidt vil sætte mig udenfor i mit frimærke...og nyde fuglenes sang...blomsternes fantastiske dufte...og bogens magiske univers... :o)

Håber at I alle må få en magisk mandag... :o)
Ciao

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Du er et rigt menneske i ordet bedste betydning :-)

Pernille på 1. sagde ...

Pi hvor er det et fantastisk indlæg du har skrevet.

Nogle gange der har jeg heller ikke meget at rutte med, sådan er det når man er singel. Nu har jeg lige haft en måned hvor jeg har givet den helt vild gas, og jeg har jo fået de skønneste ting.

Men ting betyder ikke så meget for mig , jeg er ikke særlig materialistisk og jeg vægter også de "udenomsting" som du skriver om. det er dem der giver mig rigdom.

Kan du have en god dag Pi

Pi Andrea sagde ...

Tak begge to for de fine ord... Det varmer mit hjerte at vide at andre sætter pris på det jeg skriver... :o)