søndag den 5. januar 2014

Et bedre et end det foregående, tak :)

Overskriften vender jeg tilbage til senere i dette indlæg :)

Jeg blev indhentet af juleånden selve juleaften.
Da jeg ankom hjemme hos Yngstedatteren og lagde de få men gode gaver ind under træet - PLING - så røg mit julehumør-barometer helt i top. :)
Og jeg havde en perfekt juleaften.
Jeg stod for det meste af madlavningen og inden den gik igang tog jeg en dyb indåndning og fandt roen og lavede nok den mest perfekte julemiddag jeg nogensinde har lavet. 
Sådan! :)
Og resten af aftenen blev bare skøn - og ja perfekt :)

Juledagene blev nydt i langsomt tempo.
Fred og ro.


Det blev også til en tur mere i Tivoli, denne gang sammen med mine to fantastiske døtre og Øjestenen :)
Og jeg blev helt rørt over deres fyrværkeri. De øvede derinde til Nytårsaften. Det var super smukt :)

For første gang i otte år, frygtede jeg ikke Nytårsaften.
Den kom og den gik.
Jeg fik sagt farvel til et 2013, som opsummeret ikke var noget at råbe hurra for.
Det var et år præget af min mors dødsfald og hvad der deraf udsprang af konflikter og kriser.
Ligeledes Baby-hundens død, overskyggede lidt min glæde over selv at have fået hund.
Men glæden varede jo også kun kort, da det viste sig at hunden Fie og jeg ikke var kompatible.

Jeg sagde goddag og hoppede, selvvalgt, alene ind i det nye år. :)
Og med et fromt ønske om at 2014 bliver et bedre og mere fredfyldt år end det forgangne. :)

Og så vil jeg som det eneste fortsæt i år lægge penge til side, således at jeg her i uge 1 lægger 1 krone i sparebøssen, i uge 2 - 2 kroner, uge 3 - 3 kroner....uge 52 - 52 kroner. Hvad pengene skal bruges til ved jeg ikke endnu. Men mon ikke jeg nok kan finde på et eller andet til næste år ved denne tid :)

Og året er startet til den positive side. :)
Igår var jeg inviteret til at kører med Yngstedatteren og kæresten hendes, med hans far en tur til Mors.
Yngstedatteren og Kæresten hendes skulle op og kigge på ny hund.
Det var en lang tur både frem, i spænding, og hjem igen, med en ny lille vaps :)
Men det var hele turen værd.


Den yndigste lille 11 uger gamle hunde-pige, og ja jeg ved godt at det hedder en tæve, men det ord er desværre alt for ofte blevet brugt negativt til at jeg synes at det skal bruges i denne sammenhæng. :)

Hun hedder Alba og er en langhåret dværggravhund,
 ligesom sin forgænger Baby-hunden.
Det bliver så skønt at følge med i hendes liv :)

Idag er jeg mærket, som jeg selvfølgelig på forhånd nok havde forventet, af den lange tur.
Men pyt, det var en hyggelig tur i godt selskab med et godt formål, 
og det er søndag, og lige om straks er der Herrehåndbold landskamp på tv. :)

Jeg vil ønske for alle som læser med derude
at lykken fulgte med hver og enkelt en af jer 
ind i 2014 :)