tirsdag den 14. maj 2013

En ulykke kommer sjældent alene...


I torsdags, Kr.Himmelfartsdag, døde Frederik :(
Han havde skrantet et par dage, men jeg havde da håbet at han klarede det, men nej.
Han er stedt til hvile, et kun for mig kendt sted.

R.I.P. Frederik

Inden det fik jeg varsel om huslejestigning pr. 1.aug. 
Over 600,- pr.md!
Det slog mig helt ud, for hvor skal jeg finde de ekstra penge henne.

Jeg har jo løbende måtte barbere ned i mine udgifter.
startende med kontaktlinseabonnoment, så røg licensen, og nu må jeg så sige farvel til mit meget benyttede månedskort til transport.
Så fra 1.juni bliver jeg endnu mere stavnsbundet end jeg har været før.
Men det er kun 350,- pr. md. jeg henter der.
Så måtte jeg se om jeg evt. kunne få et billigere internet.
Da jeg ringede og spurgte udbyderen, var der ingen billigere løsning, men da jeg så måtte meddele at jeg så var nødsaget til at opsige mit internet, ja så dukkede der et billigere/langsommere abonnement op.
Og de to første måneder fik jeg ovenikøbet gratis.    
Så pr. 1. aug. bliver mit net halvt så hurtigt. Men hellere det end helt at undvære det helt.
Men det er stadigvæk ikke helt nok jeg har skrabet sammen til at kunne dække de over 600,-

Jeg er ikke meget for at skulle undvære min indbo-forsikring, da der her hvor jeg bor ikke er låste opgangsdøre, og at der dermed er flere indbrud både i kælderrum og lejligheder.

Jeg ryger ikke, så det kan jeg ikke holde op med.
Jeg drikker heller ej alkohol.

Jeg spiser helt almindelig mad, så billigt som muligt, så her i budgettet vil det gøre ondt at skulle undvære.
Men det bliver derfra at de sidste penge skal hentes.
Da jeg flyttede ind, for snart 6 år siden, var huslejen ca. det halve af hvad jeg betaler idag.
Bl. a. derfor faldt mit valg på denne lejlighed.
Lykkeligt uvidende om hvor dårlig en drevet afdeling det var.
Det er efterhånden blevet mere og mere klart at den bestyrelse der havde siddet tungt på magten, ikke havde ladet lejen stige i mange år, og dermed ikke haft tilstrækkeligt med penge til henlæggelser. Og da det er et krigstids byggeri, så har det efterhånden brug for en gennemgribende renovering for at kunne leve op til nutidens behov og forventninger.
Øv altså.
Ikke at det havde gjort min situation så meget anderledes, men så havde jeg måske følt at jeg fik noget for den 100 % stigning jeg har fået igennem de sidste snart 6 år. Men nej, pengene er blevet brugt på lappeløsninger. Af bl.a. kloaker.
Så lejligheden er stadigvæk skide kold, og vaskeriet fungere stadigvæk som vinden blæser.

Nu nok om min elendighed.
Trøsten må være at der er andre der har det værre end mig.

Ha' en dejlig dag derude,
Ciao :)


1 kommentar:

karen margrethe Lohse Nielsen sagde ...

Hold nu op hvor er detsurt schow.
Finder simpelt hen ikke ord jeg synes der kan lyde andet end hult, men den med at andre har det værre er vist ikke en god hjælp, det er jo dit liv du skal leve. Vi kunne jo allesammen finde tidligere tideres elende frem og sige......se det var slemt dengang, men det betaler jo ikke din husleje.
Håber du får lidt uventet hjælp, måske det også er en ringe trøst, men du ønskes ALT det bedste jeg kan sende afsted.
KH bedstemorkaren