lørdag den 3. oktober 2009

Lørdag... :o)

Denne dag er mørk, våd og små-trist udenfor... Men det er den bestemt ikke herinde... :o)

Jeg smiler og har det ok... :o)
Tiden iler derudaf...og jeg prøver at ile med... Jeg har været med Ældstedatteren ude og købe vinterstøvler til Øjestenen... Det var torsdag... Der var jeg også inde og ose lidt i Panduro Hobby...og lidt kom med hjem... Det må lige foreviges og kommer senere ud her på bloggen... :o)

Fredag formiddag gik limet til tv-skærmen...The President var i byen...og jeg bliver næsten åndeløs, når jeg ser denne høje, slanke, smukke og meget karismatiske mand...og så har han tilmed humor og er ekstremt veltalende... Mums, siger jeg bare... :o)
Men men men... I know, Michelle... ;o)

Fredag eftermiddag gik med vasketøj...og det gik ikke så godt...jeg måtte hidse mig op over at andre mennesker ikke kan finde ud af at kigge ud over deres egen lille egoistiske næsetip... Vi må tage tørretumbleren i 40 min ...og selvfølgelig hvis tøjet ikke er tørt er der jo ikke en hund der gøer over at man evt. skal bruge 20 min mere... Men at komme der ned i vaskekælderen for at skulle tørre anden gang vasketøj...og først finde ud af at det(mit) tøj der lystigt snurrede rundt i tørretumbleren varblevet pillet ud..stadigvæk fugtigt...og noget nyt(en andens) tøj nu snurrede rundt derinde...men det værste var nu da eg så fandt ud af at vedkommende bare sådan havde købt sig til 60 min ud i en køre...og at den på ingen måde var bare halvt fuld af tøj, så det var bare så ikke nødvendigt... Det fik mig helt op i det røde felt...men vedkommende var der selvfølgelig ikke...så det kom til at gå ud over alt inventaret ...ikke fysisk...jeg er på ingen måder voldelig...men de ord der strøg ud over mine læber ...de var på ingen måde smukke...så er det sagt... Og jeg kan faktisk endnu mærke vreden bobble lidt indeni nu jeg sidder og skriver om det... :o)
Nå men vi har ikke kun én tørretumbler...men 5 stk... men de 3 var i brug af andre...og der kunne jeg konstatere at endnu en enten ikke kan læse..eller er totalt ligeglad med andres behov...for vedkommende havde taget tørretumbleren i 80 min. ...ja jeg gik helt kold... Og jeg så straks i øjnene (efter at have overvejet bare lige at åbne lågerne og lukke dem igen på de to pågældende tørretumblere-så stopper de nemlig den lystige snurren, og tiden går lystigt frem til de to åndsboller kommer tilbage, men tøjet bliver jo ikke tørt!...men jeg er jo et fornuftigt tænkende menneske-det ville jo bare gå ud over resten af det vaskende folk den dag ) at jeg blev nødt til at tage tøjet med op og hænge...så to våde maskiner og to halvfugtigeblev hængt rundt omkring og på alting i min lille lejlighed... Og Yngstedatteren der i mellemtiden var dukket op, måtte smile lidt af mine udladninger...det er nemlig meget nyt at jeg på den måde giver udtryk for min harme... Og det var skønt... og overstået da vi lidt efter gik over for at handle lidt i Føtex... :o)

Idag var det så meningen at der skulle vaskes et par maskiner mere...men min Allergo'este ven har lokket...og jeg er nem at lokke...med varm kakao og hygge hjemme hos ham...så om ikke så længe, så er jeg den der er smuttet ud i regnen, iført gummistøvler og regnfrakke i strålende farver...for humøret er i top... :o)

Håber at alle må få en super skøn lørdag... :o)
Ciao

1 kommentar:

Ninapb sagde ...

DEt lyder som den helt rigtige måde at kompensere for vådt vasketøj på! (og dem der ta'r andres tumblertid fortjener tæsk med våde aviser, verbalt altså ;-))
Også go' lørdag til dig, det lidt der er tilbage!