tirsdag den 27. oktober 2009

Hov! - Hvad?...Hvor?

Ja altså...ville have lagt et nyt indlæg ind i aftes...hvis altså ikke de billeder som jeg havde taget af mangt og meget, var væk! Pist væk!...

Med til historien hører altså at jeg har lånt en mobil af Ældstedatteren, hun købte sig nemlig en Iphone i lørdags da vi var ude og ose lidt i Fields... Og den mobil jeg så har lånt, er en af de der ny-modens med skærm touch...så jeg kan øve mig lidt...for jeg fik godt nok også lyst til at eje sådan en Iphone. :o)
Jeg har ingen Ipod...men en ganske billig mp3 fra Føtex...og den er da udemærket...men når jeg nu godt kan lide at lytte en bog, så ville mere plads (Gb?) og bedre lyd...og ikke mindst et stk teknik mindre i lommen bekomme mig vel... Men altså jeg må vente til efter jul med at skifte mobil...og abonnement... :o)
Og indtil da har jeg altså lånt hendes mobil...og det går ellers fint...bedre end jeg selv havde forventet...jeg har ikke haft den skræk for at komme til at gøre noget forkert, som ellers godt kan gribe mig med ny teknik i hænderne...jeg taster bare frem og tilbage...og SMS'er ja men a-piece-of-cake... ;o)
Og jeg har taget billeder...tror jeg da...men jeg kan ikke finde dem!!!... Så nu må jeg lige vente til Ældstedatteren har fri fra Semi idag, så må jeg lige have spurgt hende om lidt opklarende ting... :o)

Jeg har fået 6 Dådyr af Ældstedatteren, dem fra Netto af(her skulle der så have været et billede af dem!) ...og jeg er, eller rettere var lykkelig...indtil en SMS tikkede ind i aftes med en advarsel om ikke at købe de der dyr fra Netto, fordi de er produceret i Kina, hvor ræve, katte og hunde må slippe pelsen før de er døde, men dør 5-10 min senere af blodtab...en smertefuld død...og ækelt...hvis det er sandt... Men men men... Jeg kender ikke den der er startet med at sende den besked, og den der sendte den til mig anede heller ikke om det var rigtigt... Så jeg må sige at jeg føler mig lidt splittet... For jeg går bestemt ikke ind for dyremishandling... men på den anden side så synes jeg at de der dådyr er helt fantastiske... Hvad gør en klog kvinde så?... Jeg ved ikke hvad hun gør, men jeg beholder mine dådyr og vil fortsætte med at kigge lykkeligt på dem...for jeg var lykkelig uvidende om de førnævnte pelsnings-metoder da jeg modtog dem...ligesom Ældstedatteren også var lykkelig uvidende da hun købte dem... Og har også besluttet at det i første omgang ærlig talt må være importørens opgave at sikre at vi ikke får den slags mistænkelige ting i hænderne...ikke at jeg fralægger mig alt ansvar, men hvis jeg skal gå og tænke hver gang jeg tager fat i en ting, om det er en lille underbetalt indisk pige som aldrig ser dagens lys som har lavet den, eller om den er fyldt med phtalater eller andet giftigt stads osv. ja så tror jeg faktisk at jeg ville ende med at blive paranoid...

Nå men nok om dilemmaer for idag... :o)
Jeg er igang med at male bondegårdsdyr guldfarvet... :o)
Og decoupere et par knager som jeg vil lægge til salg på Trendsales... :o)
(Her skulle der så også have været billeder -fnys-... )

Håber at I gør jeres for at få en dejlig dag...jeg gør... :o)
Ciao

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Glæder mig til billeder !
Uf, lyder da rigtig væmligt med de dyr fra Kina ! jeg ved ikke om det er sandt, har intet hørt.

Det gule hus sagde ...

Ja, jeg har ikke nået at komme i en Netto og har derfor ikke fået dem købt. Jeg har fået samme sms, og undre mig at der ikke er kommet noget i tv og radio om det. Men bort set fra det er de så, så nuttede som de ser ud i reklamen ?

Det gule hus sagde ...

åhhh ser nu at Netto trækker dem tilbage (Ekstra bladet)

Mette Lykke sagde ...

Nå... Jeg glædet mig ellers sådan til at komme i Netto i morgen og købe et par stykker..

Anette sagde ...

De har lige sagt det i nyhederne kl. 19 - jeg aner heller ikke om det er sandt eller ej. En iphone er da lækker men det er der bestemt også andre mobiltelefoner der er. Håber du får kameraet til at virke :P