mandag den 28. september 2009

Oh ve oh skræk

Jeg har ikke ville skrive om det før, men nu da det er vel overstået... for denne gang...så vil jeg røbe en hemmelighed for jer... :o)

Jeg har været efterlyst siden i onsdags, og i fredags da jeg kom hjem efter en tur i Føtex, lå der en lille gul seddel på mit entrégulv...fra Politiets eftersøgningstjeneste...de havde været her for at hente mig... Så måtte jeg altså le...og lo højt for mig selv... :o)

Uhada tænker I så nok...er hun kriminel...ja måske endda lidt småfarlig, hende der Pi... Men jeg må skuffe jer...jeg anser ikke mig selv hverken for kriminel eller farlig... :o)
Det handler om at da jeg røg ned på kontanthjælp var der nogle gældsposter som jeg desværre ikke kunne betale mere...da jeg anså det at få mad er mere vigtigt... Så bliver jeg jo af og til indkaldt til fogedretten for at krænge indersiden ud af min økonomiske situation ...og blive presset til at betale af på gælden... Ja hvis jeg havde noget at betale med så gjorde jeg det sku hellere end gerne...men jeg kan altså ikke i min nuværende situation...
Men det korte af det lange er at jeg altså havde svedt ud at jeg skulle have været i Fogedretten d. 9.sept. og det pågældende advokatur som jeg skulle have stået skoleret overfor vælger så at få mig efterlyst... Uha da jeg er også farlig...og er nok også lige i den gruppe der er fare for forsvinder ud af landet med ALLE pengene... :o)
Det fik jeg brev om i onsdags, med henstilling til at jeg hurtigst muligt mandag-onsdag kl. 9 henvender mig i Fogedretten... Ups tænkte jeg onsdag kl ca. 12.30, da posten havde leveret brevet, men jeg møder da bare derinde på mandag kl. 9...det er ligesom det hurtigste jeg kan komme derind...skriver de jo selv i brevet...og den der trussel med at jeg var efterlyst, ja den måtte jeg jo også den dag le af...jeg er jo ikke en Stein Bagger, eller Kurt Thorsen eller lign. Så jeg troede faktisk at lille-mig ville polisen da ikke spilde ressourcer på. Men jeg skulle som sagt blive klogere.
Efter at have leet fredag efter fundet af den lille gule seddel, tænkte jeg, Jeg må hellere ringe og sige til politiet, at jeg har fundet den seddel de har smidt ind. Som tænkt så gjort. Og jeg blev så rådet til at holde meget lav profil hele weekenden, ikke at tage kontakt til politiet eller andre offentlige instanser, så kunne jeg nok undgå at blive anholdt, hvis jeg så også bare mødte op idag i Fogedretten kl. 9. så gik det nok det hele... Og det var jo det jeg havde besluttet mig for at gøre, så det gjorde jeg så idag...og sad og ventede i 1½ time på en advokat...det gjorde nu ikke så meget...jeg havde forberedt mig på ventetid, og havde medbragt mig en god bog... og efter max.5 min. samtale med advokaten, ja så var jeg en fri kvinde igen...efterlysningen afblæst...og jeg er nu atter erklæret insolvent for det næste halve år... :o)
Og så skal jeg vist have købt mig en kalender...for jeg gider altså ikke at skulle holde lav profil igen...datoen og aftaler skal holdes fremover... :o)

Ciao

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Du godeste! Godt du kan le lidt af det og ikke blev forskrækket.
Husk at køb en kalender :-)

Det gule hus sagde ...

Hold da helt ferie - tænk at du ikke blev mere forskrækket, end at du kunne grine - jeg havde helt sikkert ikke kunne reagere sådan
:-) Respekt! du er virkelig sej. Uha hvor jeg kender det der med at mangle penge fordi man er sygemeldt og netop der har man ikke det fornøden overskud
- stort kram Lis