torsdag den 28. maj 2009

Ups...

...så smuttede tiden fra mig igår... :o)
Jeg skulle heldigvis møde tidligt på dagen hos tandlægen...så selv om maven heldigvis var gået i orden fra dagen før, havde der sneget sig nogle fæle flagermus derind...ja jeg var skide nervøs for hvad turen ville bringe... :o)

Min yngste var taget med for at underholde, og holde i hånden på turen frem og tilbage...jeg har heldigvis ikke fået overført min skræk for tandlæger til mine to skønne døtre...og det var dejligt selv om jeg trækker mig lidt ind i mig selv og bliver stille når jeg er nervøs... :o)

Vel ankommet blev jeg taget imod af den sødeste tandlæge. Alting foregik i en fin og afslappet atmosfære. Jeg fik et eftersyn, med en masse positiv snak om hvor flot mit tandkød var. Mange pauser. Så var det tid til røgentbilleder. 5 stk. Mere snak imens billederne blev fremkaldt. Så kiggen på billederne der ikke viste flere ubehagelige sider af tænderne. Heldigvis, for det var slemt nok. Jeg har 2 måske 3 tænder som godt kunne trænge til kroner, 3 huller og lidt slibeskader fra tandbørstningen. Men jeg har flotte bihuler, fik hun konstateret, og kunne godt selv se at det var en lidt fjollet ting at fremhæve. Men dem er der tilsyneladende forskel på!?!

Nu venter vi så på om kommunen vil spæde lidt i kassen til projekt Pi's tænder, før selve behandlingen kan starte. Og jeg er fortrøstningsfuld. Kunne faktisk svare ja, da datteren senere i aftes spurgte om jeg så troede at jeg kunne tage alene afsted næste gang? Ikke fordi hun ikke gerne ville tage med, men fordi hun oplevede mig som meget glad, afslappet og positiv, da jeg efter endt undersøgelse kom ud i venteværelset til hende. Og det var jeg faktisk. Resten af dagen gik som en leg. Og næsten alt for hurtig... :o)

Vi besluttede at nyde solen ved at spadsere lidt rundt i Københavns små gader. Og endte med at have besøgt enkelte af mine favorit butikker. F.eks Akimbo i Hyskenstrædet. Hvor et par skønne postkort og lidt papir og nips blev suppleret op... :o)
Datteren måtte også lige have et par lotusblomst lysestager med hjem...jeg bliver til stadighed overrasket over hvor voksen hun er blevet med sine snart 20 år... :o)





Vi hyggede og grinte meget, som vi altid gør i hinandens selskab...vi er begge tossede på den samme måde... :o)

Vel hjemme igen op af eftermiddagen, gik tiden så med at bundfarve mit hår, det vokser som ukrudt. Det tager en krig, siger den yngste, og fortsætter tålmodigt, selv om tålmodighed ikke er hendes stærkeste side.

Og så vendte hun næsen hjem mod kæresten og jeg gik igang med et af mine projekter. Jeg maler gamle rammer i pangfarver. Jeg trænger i den grad til lidt flere farver i hjemmet efter en del år med pasteller. Så jeg supplerer... :o)

Og pludseligt var klokken meget over sengetid og trætheden ramte mig som en hammer. Jeg havde jo heller ikke sovet specielt godt natten før, med bevidstheden om hvad jeg troede var i vente hos tandlægen... Så i seng jeg fløj...og har sovet skønt..og er vågnet frisk og frejdig her til morgen... :o)

Idag venter så nye udfordringer... :o)





En af rammerne skal lige have 3. gang maling før den er klar til at blive hængt op igen... Jeg skal over og sætte et par maskiner vasketøj over i vaskeriet her i løbet af formiddagen... Imens skal der lige syes endnu en lille nederdel færdig...og så skal der ryddes op på spisebordet, det er nemlig der jeg sidder og nørkler med min symaskine. For fredag og lørdag skal der handles ind til søndag, hvor den yngste og jeg har slået vores fødselsdage sammen og inviteret på lagkage og sol i haven, for de har jo lovet omkring 25 grader på søndag...så vi glæder os... :o)
Rigtig tossegod torsdag til jer... :o)
Ciao...










5 kommentarer:

Det gule hus sagde ...

Wow hvor sejt, der findes ikke ret meget der er værre end et tandlægebesøg. Det der med farver, er jeg også ved at komme ind i - manden ryster opgivende på hovedet og lader mig gøre som jeg vil.

Rimkogeren sagde ...

Den ene dag som tandlæge sagde Olsen stop.
Den næste dag hos politiet han mødte op.
Nu er han alle tiders mest fantastiske strisser,
men han har også altid været god til at ordne bisser!

Jeg bryder mig heller ikke om at besøge tandlægen.
Forresten flot ramme, spændende§

Madame sagde ...

Det var dejligt at høre, at du klarede tandlægebesøget! Jeg hader også sådan noget, men tvinger mig selv alligevel.
Wauw sikke smukke ting I fik købt ...

Minmill sagde ...

Hei på deg, og tusen takk for hyggelig kommentar hos meg her om dagen. Det er moro og lese at du er innom hos meg ofte og kikker. Jeg er så glad for at jeg tok meg tid til å besøke din blogg nå i dag. Det ser ut som vi liker mye av de samme tingene. Jeg ser at du også er en fargeglad dame og liker håndarbeide. Det heksagon teppet ditt ser ut som det blir veldig fint.

Så ser jeg at du bor i København. Jeg har så lyst til å dra dit i sommer eller rundt juletider. Kanskje jeg kan spør deg om butikk-tips når jeg kommer så langt?

Ha en fin dag. Hilsen fra Minmill

Unknown sagde ...

Jeg holder så meget af Akimbo :-)
Flot klaret hos Tandlægen !!
Den dag blev da bare en succes dag fra start til slut :-)
Og tak for din kommentar hos mig, den betyder meget.