fredag den 22. maj 2009

Jubii...

Så er Øjestenen + mor hjemme igen... Og hun har fået taget alle dimser ud, så nu må hun gå og løbe alt hvad hun kan...og hun kan... :o)


Min formiddag er gået med forskellige praktiske gøremål. Så som at forsøge at få fat i min sagsbehandler... Og det får mig til at tænke på det indslag jeg lige har set i tv avisen om den gamle far på 82 år og hans søn på 62 år der har begået kollektivt selvmord i Københavns havn. Tænk at de i det vi kalder et velfærdssamfund skal komme helt derud. Men jeg forstår godt deres frustration. Den nye kommunal reform er ikke for mennesker. Jeg forstår skam også godt at kommunerne ikke kan holde på deres sagsbehandlere...et job der ikke er for mennesker.

Jeg er på kontanthjælp. den får jeg fra kontor 1(-ydelses afsittet)og det er der ikke mange ben i. Det var en tur med et ansøgningsskema, op til en smilende mand bag en skranke.

Så er jeg tilknyttet et jobcenter, kontor 2, hvor jeg har en sagsbehandler, der skal hjælpe mig til job eller uddannelse.

Hvis jeg så skal søge om hjælp til f.eks en tandlæge regning, skal jeg op på kontor 3( enkelt ydelses afsnittet), hvor de så skal gennemgå mit budget og afgøre om jeg er berettiget til hjælpen.

Havde jeg nu haft børn under 18, som der måske havde problemer, så skulle jeg op på kontor 4 (børne-og unge afsnittet). Og måske kontor 5...og 6 ...og...

Og det er også helt fint med centralstyring så længe man kun "fejler" en ting... Problemerne opstår i det sekund du har brug for mere hjælp... For de forskellige afsnit "snakker" nemlig ikke sammen. Så det korte af det lange er at os der er "svage" i forvejen, vi bliver pisket rundt i manegen. Og skal forholde os til flere forskellige mennesker, som ikke kender os som et helt menneske, men som et personnummer. Det må også være frustrerende for de sagsbehandlere/mennesker, der jo har taget den uddannlese for at arbejde med mennesker.!?!

Man må undre sig... Hmmm... ;o)


Nå men min eftermiddag er gået med (u)hyggelæsning og hækling af blomst... :o)



Så har jeg haft et efterhånden sjældent og kort besøg af den såkaldte hjemmeboende 19 årige. :o)
Og aftenen skal gå med All-stars...og symaskinen... :o)
God aften allesammen
Ciao

2 kommentarer:

Pernille på 1. sagde ...

Ja det er frygteligt at vi har sådan et samfund hvor folk skal tage livet af sig selv for at blive hørt.

Jeg kan godt se at du bliver smidt rundt i systemet, det må godt nok være træls, især når de forskellige ikke taler sammen.

Hvad skal der laves på symaskinen ?
klem

Retro Elephant sagde ...

Kul att du ville delta i min tävling på bloggen!

//Lina
Retro Elephant